Известие

Collapse
No announcement yet.

Система Q4 при Алфа Кросвагон

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ray4o Покажи съобщение
    Здравейте.
    Само да допълня по темата.
    Когато си по инерция на нулева скорост нямаш 4х4.
    Ако влезнеш така в завой си като най-обикновена лагерна количка - разчиташ само на сцепление от гумите.
    Поздрави, Райчо.
    Но имаш VDC. И в завой не е желателно да влизаш по инерция на скорост

    Comment


    • #17
      Здравейте колеги,
      предлагам да доразнищим системата 4х4 на Кросвагона
      Явно караме коли на които не им знаем възможностите. Имам предвид, че при различните марки системите работят различно. Надявам се сте изгледали клипа където слагат различни коли на две и три ролки и че някои не могат да слязат и от две ролки, други не могат да слязат от три. В клипа с презентацията на Алфата има ситуация при която я качват на две снежни бабуни и тя си слиза без проблем, което е имитация на две ролки по диагонал. Ако някои има идея къде може да се направят някакви тестове на 4х4 системата можем да се съберем да си пробваме Вагоните.

      Comment


      • #18
        Здравейте, колеги с Q4-ки най накрая да се пише и за този модел в форума .За тестовете може да се включа с удоволствие.Поздрави.

        Comment


        • #19
          Вагона е малко вероятно да слезе от 2 ролки, а от 3 със сигурност няма да може.
          Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
          Alfa Romeo 164 3.0 V6

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Goro_Q4 Покажи съобщение
            Здравейте колеги,
            От месец си взех Кросвагон Q4 и едвам дочаках големия сняг, за да видя как ще се държи системата 4 х4. Очарован съм ! По бял утъпкан сняг при нормално каране, колата е като трамвай-не помръдва на завоите. Явно ми е разрешавала да карам по-бързо от "нормалното" на другите, защото непрекъснато настигах и изпреварвах - ходих по завоите към Бистрица, Железница, Ярема. Завирах се в дълбок сняг, изкачвах снежни стръмни улички - излиза навсякъде. Винаги тръгва, независимо дали съм на лед, сняг, кал и на наклон В тази връзка имам въпрос, как точно работи системата 4 х4 на тази кола, защото имам чувството, че по-добра от сумати други прехвалени системи - например на Ауди и дори на Субару. Вижте този клип, как тестват различните системи 4х4 на ролки и ако някой знае как би се държал Кросвагона на такъв тест моля да ми пише https://www.youtube.com/watch?v=VzGSOxR9ZJE
            Едната е със включен VDC , а другата с изкючен само от бутона .
            https://www.facebook.com/haljscho/vi...5951935484570/
            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

            Comment


            • #21
              Според мен Вагона ще слезе при всички варианти на 2 ролки защото тракшън контрола ще блокира чрез спирачката колелата на ролките/буксуващите/ и ще се задвижат другите колела, които са "твърдо". Това разбира се е чисто теоретично.
              Не мога да преценя обаче, когато е на три ролки какво ще се случи. Предлагам да поумуваме заедно, защото май в Б-я няма къде да намерим ролки като в клипа - Ако на ролки са примерно двете предни и едно задно колело, тогава тракшън конрола ще блокира трите колела на ролки и понеже двата моста са зацепени механично чрез торсена, колата ще заглъхне и няма да може да тръгне. При изключване на копчето ASR, тогава колелата на предния мост ще се въртят свобно, а също и задното колело на ролката. Колелото на твърдо не би получило тяга, защото диференциала ще подава тяга към колелото на което му е по-леко - в случая колелото на ролката. Според мен, теоретично Вагонетката няма да може да слезе от три ролки
              P.S.Измислих, как може да "тунингова" Вагонетката да слиза от три ролки - като се преработи ръчната спирачка - да има два лоста, за да може да се дърпа ръчна на всяко колело по отделно. Така с изключен ASR ще можем ръчно да блокираме колелото на ролката и диференциала ще прехвърля тягата към колелото на "твърда" настилка
              Last edited by Goro_Q4; d.m.y г., 15:09.

              Comment


              • #22
                А някои пробвал ли е с откачен кардан каква е хавата?
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                  А някои пробвал ли е с откачен кардан каква е хавата?
                  Не тръгва
                  Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                    Не тръгва
                    Може и да тръгне само на предно предаване, обаче торсена ще работи непрекъснато в някакъв краен режим, като при непрекъснато буксуващ заден мост и със сигурност няма да е добре за него и после за джоба - един пич продава втора ръка торсен 1400 лв

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от Goro_Q4 Покажи съобщение
                      Може и да тръгне само на предно предаване, обаче торсена ще работи непрекъснато в някакъв краен режим, като при непрекъснато буксуващ заден мост и със сигурност няма да е добре за него и после за джоба - един пич продава втора ръка торсен 1400 лв
                      Добре де как ще може ? Колегата Вовата,сваля кардана за ремонт , с надеждата че докато е свален ще може да си ползва колата.Да амЪ не .Колата не ПОМРЪДВА колкото и газ да дава .
                      Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                        Добре де как ще може ? Колегата Вовата,сваля кардана за ремонт , с надеждата че докато е свален ще може да си ползва колата.Да амЪ не .Колата не ПОМРЪДВА колкото и газ да дава .
                        Щом е пробвано приемам, че няма да тръгне. Ще трябва да си го обясня защо.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от Goro_Q4 Покажи съобщение
                          Щом е пробвано приемам, че няма да тръгне. Ще трябва да си го обясня защо.
                          Поради същата причина поради която не може да тръгне и кола с единично предаване и вдигнато колело във въздуха.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                            Добре де как ще може ? Колегата Вовата,сваля кардана за ремонт , с надеждата че докато е свален ще може да си ползва колата.Да амЪ не .Колата не ПОМРЪДВА колкото и газ да дава .
                            Хахах, и аз съм го ял така Сваляме кардана и да я изкараме, изкарахме я ма на бутане.
                            Fiat Punto 1.4GT 1996
                            Hyundai Tucson 2.0 2007
                            Renault Clio 1.5 2019

                            Comment


                            • #29
                              Това е така, защото при торсен диференциал, то от едната му страна трябва да има малко съпротивление, за да може да заключи. Ако от едната страна няма съпротивление, то той се върти като отворен диференциал. Ама е хубав, защото заключването е чисто механично и няма почти какво да се счупи. И за това по принцип другите типове диференциали са по-хубави - да кажем виско, или ел. управляеми такива, защото заключват на база логика, а не на чиста механика. Ама пък правят повече проблеми.
                              И колегата се е надъхал, че колата му върви като снегорин и анатемосва другите видове задвижвания нищо, че другите могат да заключат диференциала дори без никаква разлика между двете оси, предварително. И това сигурно ги прави по-скапани от гледна точка на тракшън.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                                Това е така, защото при торсен диференциал, то от едната му страна трябва да има малко съпротивление, за да може да заключи. Ако от едната страна няма съпротивление, то той се върти като отворен диференциал. Ама е хубав, защото заключването е чисто механично и няма почти какво да се счупи. И за това по принцип другите типове диференциали са по-хубави - да кажем виско, или ел. управляеми такива, защото заключват на база логика, а не на чиста механика. Ама пък правят повече проблеми.
                                И колегата се е надъхал, че колата му върви като снегорин и анатемосва другите видове задвижвания нищо, че другите могат да заключат диференциала дори без никаква разлика между двете оси, предварително. И това сигурно ги прави по-скапани от гледна точка на тракшън.
                                Здрасти ВО,
                                Изгледах сума ти клипове на кросоовъри завряни по кални пътища и там се вижда как на някои системата 4х4 хич не работи прекрасно. За пръв път карам кола 4х4 и с предишните коли съм ял дебелия при затъвания в яка кал, почти във всички случай на риболов, когато си тръгваме на стъмване - бутали сме се до изнемогване, сечене и подлагане на клони и камъни, стелки и тем подобни дърпали са ме джипове, камиони, трактори - мога цяла книга да напиша. Тази кола я взех за да няма повече екшъни от този сорт и искам да й науча възможностите преди да я завра у тиняците.
                                Между другото колеги дайте съвет откъде да й намеря теглич, че го няма в багажника. По принцип трябва ми не за мен... а за да мога да дърпам закъсали колеги.
                                Също така дайте инфо какво се случва на валците за преглед на спирачките при техн. преглед. Четох някъде, че системи като нашата, при които двата моста са перманетно зацепени, трябвало да се проверяват на стендове с четири валяка, за да завъртят и двата моста едновременно.

                                Comment

                                Working...
                                X